måndag 26 juli 2010

Virkningsutveckling

Jag tittade lite närmare på min "evighetsvirkning". Det visar sig att jag har börjat virka allt lösare med åren.



De tidigare rutorna är 10,5 x 10,5 cm och de senare är snarare 12,5 x 12,5 cm. Enligt mönstret ska de vara 12 x 12 cm... Det börjar alltså vara dags att byta virknål. Idag har jag Boye nr 10, frågan är om man borde byta till 11 eller 12... Hur som helst måste det handlas på garnaffären. Eftersom jag jobbar på annan ort och alltid är borta när de har öppet kommer jag skicka min snälle make på ärende dit. :-)

4 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Slik kan skje. Men, bør du ikke velge mindre nål hvis du hekler løsere nå enn før?

Saras pyssel sa...

Boye har ett omvänt system, så där gäller det att ju högre siffra, desto mindre virknål. :-)

Unknown sa...

Men nu blir jag förvirrad, var de gamla rutorna 10,5 och dina nuvarande 12,5? Då får du nog problem även med nål nr1...

Saras pyssel sa...

De rutor som var 10,5 cm virkades för många år sedan, så det är jag som har börjat virka allt mer löst... Så det är de på 12,5 cm som är aktuella idag. :-)