tisdag 6 juli 2010

Knappar och växtvärk

När vi var en sväng i Falun i förra veckan smet jag in i en garnaffär och handlade lite knappar. Jag tror att jag ska använda dem till min planerade uppifrån-och-ner-kofta. Egentligen köpte jag ju andra knappar till den tidigare, men det var egentligen sådana här som jag var ute efter då. De tidigare knapparna får helt enkelt vänta till något annat.

Mina physalisplantor börjar få lite ont i nacken nu, växtvärk kanske? De har växt upp bakom den lilla gardinen....

.... och tittar man bakom gardinen ser man att det börjar bli rätt trångt. Jag får nog börja fundera på hur jag ska göra med dem framöver om de fortsätter växa på höjden.

1 kommentar:

Fiff sa...

Oj, vad de växer! Du kan kanske ställa dem på en pall nedanför fönstret, så får de ljus ändå... Det e skoj med växtkraft, även om det kan bli lite svårplacerat!