torsdag 1 juli 2010

Tröjan klar

Min egendesignade tröja är nu färdig! Jag är nöjd. Den är jättemjuk och skön och blev ungefär som jag hade tänkt mig. Jag är faktiskt imponerad av mig själv - jag som knappt ens har improviserat utifrån ett färdigt mönster tidigare!
Men här är den - helt och hållet från grunden min egen! :-)





Jag har använt mig av 5 nystan (a' 50 g) Cotton Sport i naturvitt. Stickor 5,5 och 8. Den gick snabbt att sticka (förutom när jag var tvungen att stanna upp och fundera och räkna) och jag var faktiskt inte tvungen att riva upp så mycket heller.
Jag ska se om jag kan renskriva mitt klotter till någon form av mönster ifall jag skulle komma på idén att sticka en till... Eller något åt det hållet i alla fall.

3 kommentarer:

Tina sa...

Så fin den blev, vad duktig du är!

Fiff sa...

Snyggt!

gella sa...

Snyggt jobbat!! I'm impressed. :)