måndag 12 juli 2010

Handarbetsstädning

Igår var sista semesterdagen för mig. Jag bestämde mig för att rensa/städa bland mina garner, tyger och UFO:n. De ligger i två stora förvaringslådor under sängen och jag har inte haft någon vidare koll på vad jag har haft där...

Innan städningen, allt ligger huller om buller utan någon som helst ordning.

Efter lite rensning och sortering blev det tre garnhögar: garn som räcker till större projekt, udda garnnystan och restgarner.

Sedan blev det tre "tyghögar": lagningshög, UFO/planerade projekt och tygbitar som kanske kan användas till något framtida projekt.

På plats i lådorna har jag koll igen på vad som behöver lagas & fixas.

Och vilka garner jag har, så jag slipper röja runt så mycket.

Det var inte bara slut på semestern utan dessutom fotbollsVM och därmed VM i fotbollsstickning. Jag hann med ett litet projekt efter min sjal...

En ordentlig bild kommer troligen imorgon, den behöver fotas i sitt rätta sammanhang! :-)

1 kommentar:

Fiff sa...

Nu blev jag nyfiken på att se vad det är för något...och visst underlättar det att ha garnerna sorterade!