lördag 4 september 2010

Vantsäsong

I kväll åker jag söderut för att jobba med min Masteruppsats under en hel vecka. Vi kommer hålla till i Norrköping och genomföra tester av ett antal försökspersoner. Maken och jag konstaterade att vi inte varit ifrån varandra en hel vecka på några år, så det blir lite märkligt... :-) Det blir troligen en väldigt intensiv vecka med testning på dagarna och inmatning av data och uppsatsförberedelser på kvällarna. Men jag hoppas ändå att jag kommer få möjlighet att hinna med lite stickning.

Min kofta är för komplicerad (och stor) för att få följa med. Däremot från Saroyansjalen följa med. Men sen, om det skulle bli mycket tid till stickning, vill jag ju vara säker på att det inte tar slut stickningsprojekt under veckan... Eftersom det börjar bli vantsäsong ni så åker mitt favorit-vantmönster fram nu! Jag grävde runt bland mina garner (jag har som mål att göra slut på dem innan jag köper nytt) och försökte hitta något som skulle kunna passa. Till slut hade jag fått fram två garner som passade i mängd och tjocklek. Jag visade upp dem för maken för att få hjälp med att bestämma vilket garn som passade bäst.
Han pekade med bestämd min på det ena garnet och sa "det här ska bli fingervantar!". Jaha... se där... Då är det väl bäst att det blir det då! ;-)
Men eftersom det var tumvantar jag tänkte sticka nu så får jag ta det andra garnet så länge och så får fingervante-garnet ligga och vänta på sin tur.

Resåren är påbörjad och nu måste jag bara hitta en lämplig stickpåse att lägga det i.

Så här ser vanten ut - jättecharmig tycker jag!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Jättefina vantar!
Jo, om du tittar in till mig så finns där något till dig! :-)