söndag 19 september 2010

Spännande bok

Det har varit dåligt med både bloggande och stickande på sistone. Den senaste veckan har jag varit förkyld och haft fullt upp med arbete och plugg. Jag börjar få en aning om hur resten av året kommer se ut...
I helgen har vi varit i Östersund på bröllop och under en del av bilresan till och från fick jag chans att sticka lite. Så nu börjar mönstret på mina vantar att synas lite. När vi kom tillbaka till stan stannade vi till hos mamma & pappa på middag och då plockade mamma fram den här godbiten:

Bonniers Stora bok om Handarbete från 1980! Jag har bara hunnit bläddra lite snabbt i den, men kolla här på innehållet!

Många spännande sidor verkar det finnas! Här kan man nog plocka fram många spännande idéer. Som till exempel här en massa olika mönster som man kan använda sig av:

Löven på högra sidan ser ju ut som löven på min Saroyan!
Det finns också härligt färgglada sidor, som den här med olika virkade rutor:

Det ska bli spännande att kunna plocka fram den här boken ur bokhyllan - TACK MAMMA!