tisdag 14 september 2010

En award!

Jag är hemma igen efter en tuff vecka med ytterst lite sticktid. Under tiden som jag var borta har jag fått ett award av Cecilia som har bloggen Handarbetskorgen! :-)

När man får den här award:en ska man berätta sju saker om sig själv... Okej, vi får se vad jag kan hitta på:

1. Jag tycker om att sjunga och har sjungit i många körer i många år. Tack vare sången träffade jag min älskade make på en musiklinje på folkhögskola.

2. När jag går och shoppar kläder eller skor själv får ofta syrran följa med in i omklädningsrummet - på distans. Jag tar ett mms och skickar över till henne för godkännande.

3. När jag gick på mellanstadiet spelade jag fiol. För några år sedan köpte jag mig en fiol och tog upp spelandet igen. Nu står tyvärr fiolen i sitt fodral och väntar på att jag ska ha tid och lust att plocka fram den igen.

4. Jag tänker så ruskigt bra när jag promenerar! Att ta en promenad kan ibland vara ett sätt för mig att lösa alla världsproblem.

5. Att organisera och strukturera är något jag är grym på - lite för grym ibland kanske... Listor, listor och annat....

6. Jag läser väldigt gärna böcker, ofta deckare. Det finns alltid en pågående bok som följer mig från rum till rum - det finns alltid någon ledig minut här och där då man hinner läsa några sidor.

7. Varje vecka leder jag vattengymnastik på ett av de lokala träningsställena - det är hur kul som helst att stå och instruera en grupp som följer varje rörelse som man gör!

Sen ska ju award:en skickas vidare till sju bloggare. Jag har massvis med bloggare som jag gillar att följa, så det här är bara ett litet urval av dem:

3 kommentarer:

gella sa...

Tack Sara!! :D

Fiff sa...

Det är klart jag blir väldigt glad! Att bli omnämnd i ett positivt sammanhang är ju aldrig fel :-) Tack!

Cecilia sa...

Skojigt att få veta lite mer om Sara! Jag tänker också bra på promenad och i duschen! Får många fina idéer där! :-)