tisdag 7 september 2010

Sticklängtan

Jag är i veckan i Norrköping och jobbar med material till min masteruppsats. Det blir långa och intensiva dagar. Än så länge har jag bara lyckats plocka upp stickningen vid två korta tillfällen: när vi satt på Centralen i Stockholm och väntade på nästa tåg och när vi satt på en uteservering och väntade på att få beställa mat. I övrigt har det varit fullt upp med förberedelser, testning, inmatning av data, osv.
Idag hoppas jag att jag får undan en del så att jag kanske hinner sticka en liten stund framåt kvällen. Det är annars trevligt att se att ytterligare en i sällskapet har med en stickning som åker upp vid lediga stunder! :-)

1 kommentar:

gella sa...

Själv har jag pyssellängtan... Men även här är det uppsats som gäller! Fast bara på c-nivå... Ser fram emot ev julledighet... ;)