måndag 29 april 2013

Veckans dåliga samvete 8 - jogging före

Dags för veckans dåliga samvete.
Ja, i veckan har jag bestämt mig för att ta itu med ett dåligt samvete som är lite annorlunda än tidigare.


Min joggingsko får vara en symbol för veckans utmaning. Sedan Tuva föddes har jag helt tappat träningsmotivationen. Om en månad ska jag springa (?) blodomloppet tillsammans med ett gäng på jobbet. Jag har inte sprungit en meter sedan Vårruset förra året... Så nu är det dags att göra ett försök!


Så veckans dåliga samvete är att ta åtminstone en kortare joggingtur!

Vilka hänger på med ett eget dåligt samvete?

4 kommentarer:

Unknown sa...

Duktigt! Jag ska träffa en av mina sjukgymnaster, kanske i helgen, som ska hjälpa mig att komma igång med träning. Men jag vågar inte ha det som dåligt samvete än.. :)
Så länge maken är borta och lillan är klängig så vågar jag inte ha nåt uppdrag för veckan. Men jag har en ide på en, kanske till nästa vecka. Lycka till med träningen!

marremorr sa...

Ja, jag fortsätter inom mailområdet och tar tag i "Skickat"korgen på mailen. Här ska det rensas! Tack för underbar inspiration!! Lycka till med joggandet!

Mom' sa...

Ta med dig skorna på tisdag, så tar vi en kort springtur innan middagen.

Hedvig sa...

Har dåligt samvete över alla mina broderiprojekt som ligger och som det inte finns nån inspiration till... Har dock inte tid att ta tag i dem, vilket är en del av problemet. ;)

(Yey jag har fungerande internet och kan läsa bloggar igen!)