söndag 17 juli 2011

En vagga flyttar in

Efter midsommarhelgen fick vi hem en vagga som Knodden ska få sova i när det är dags. Det är ju lite väl tidigt med en vagga redan nu, men vaggan kom från svärmor och när vi träffades i midsommar passade det bra att ta med den.

Knoddens blivande sovplats
Den här fina vaggan tillverkade Gs morfar i samband med att G skulle födas. Sedan har både G och hans  båda bröder sovit i den som bebisar. Deras namn och födelseår är inbrända i botten på vaggan. Det känns roligt att det snart är dags att bränna in ett nytt namn och födelseår - det var ju länge sedan sist!

Eftersom vi inte har någon bra plats att förvara vaggan på tills det är dags så tyckte vi att det var lika bra att möblera in den där den ska vara på en gång. Så förra helgen började vi röja och rensa så smått i sovrummet och flytta möblerna lite så att den ska få plats.
Det var inte så snyggt i resten av lägenheten under tiden om man säger så...

Kaos?
Jag fick möblera om bland mina garner. De fick flytta från utrymmet under sängen till våra sittpuffar som vi har i vardagsrummet. Då lyckades jag också få in garnerna som jag hittade i stugan tidigare.

Garnskatter
I de två vänstra puffarna ligger alla möjliga garner och garnrester och i de två högra ligger påbörjade projekt - i den övre puffen de två mest pågående projekten och i den nedre de som är mer vilande just nu...
Sen är det bara att lägga på locken, och så... Hokus Pokus!

Borta!
Så är garnerna gömda! Puffarna har vi stående i vardagsrummet och den med pågående projekt står närmast soffan - den använder jag också som fotpall när jag sitter och stickar. Smidigt värre!

1 kommentar:

Janette Millbom sa...

Ja, Blogpress funkar bra till iPhone tycker jag, fast jag använder inte så ofta, och har egentligen inget att jämföra med. Läste för ett tag sen att den var bäst men det kan ju ha ändrats.

/Janette