tisdag 28 juni 2011

Lite längre kofta

Tack så mycket för gratulationerna! Det är spännande att känna hur det sparkar omkring inne i magen. :-)

Midsommarhelgen spenderade vi i svärmors stuga. Jag provade på för första gången att karda ull med mina inhandlade kardor och med ullen från Grå och Blå. Tyvärr regnade det rätt så mycket under helgen och när det var uppehåll var det periodvis så mycket knott utomhus, så jag hann inte så långt. Men det var roligt att få börja testa lite. Jag hoppas att jag ska få lite mer tid för det i sommar.

Däremot hann jag sticka en del på min kofta som har legat länge. Nu blev jag riktigt sugen på att sticka den och det rullade på bra! Jag stickar med ett tunt bomullsgarn och stickor 2,5, så det går ändå rätt så långsamt, men nu tycker jag ändå att det syns att jag har kommit en bra bit på väg i alla fall!


Dessvärre har jag ju inte min normala storlek för tillfället - av förklarliga skäl - så jag får uppskatta hur jag ska sticka den nedtill. Att kunna knäppa igen den i dagsläget är inte att tänka på. Men det går nog bra ändå hoppas jag - någon gång ska jag väl återvända till min vanliga storlek. :-) Så här långt känner jag mig riktigt nöjd med koftan!

4 kommentarer:

Fiff sa...

Det ser väldigt fint ut :-)

Helena Högberg sa...

Jättefin kofta! härlig färg!

Hedvig sa...

Riktigt fin kofta! Gillar färgen och formen, allt! :)

sanna sa...

Snygg kofta!