söndag 17 oktober 2010

Grå och Blå

Låt mig få presentera mina nya vänner Grå och Blå!

Grå och Blå bor hemma hos min faster tillsammans med deras stora, tjusiga "mamma" Dolly.

Grå och Blå är lite blyga och tordes inte komma fram och hälsa förrän Dolly varit fram och sagt hej.

Men om man får något gott att smaska på, så kan man väl ställa upp i alla fall!

"Men du - vad är det du håller där i handen?"

"Ja, jag trodde väl det - en kamera!"

Blå blev lite närgången när kameran skulle inspekteras. :-)
Min snälla kusin skickade med mig en massa härlig ull från Grå och Blå (det syns inte riktigt på bilderna vilken vacker ull de har) - så nu tänkte jag att jag ska försöka lära mig att spinna! Jag måste bara ta reda på vad jag behöver för grejer och hur jag ska gå tillväga... Någon som har några bra tips? :-)

3 kommentarer:

Yster sa...

Jag vill också jag vill också jag vill också!!!

Cecilia sa...

Men, mysigt med får man kan klappa på OCH få ull ifrån!

Jag började ju med detta i våras men tänker mig att du behöver kardor så att du kan karda ullen och en slända att spinna med. Det tar lång tid att spinna med slända men man lär sig en del om själva ullen medan man håller på med det.

Zandra sa...

Åh, vad härligt med får :-) Kul att du vill vara med i min tävling!