onsdag 20 oktober 2010

Min sorts utmaning!!

Jag har hittat en utmaning som verkligen passar mig som handen i handsken!
Utmaningen går ut på att varje vecka rensa ut något i hemmet - stort eller litet spelar ingen roll. Det viktiga är att bli av med en massa gammalt skräp, att få lite mer utrymme och att må en aning bättre. :-) Jag har flera områden som jag länge har tänkt att jag borde, borde, borde... men så har jag prioriterat annat före. Men nu är det dags!

Egentligen tycker jag att det är ganska roligt att rensa undan. Om jag kommer förbi stadiet då jag bara går och grämer mig för det... Har jag väl kommit igång är det väldigt befriande!

När jag var barn och bodde hemma brukade det hela gå till som så att jag vräkte över alla saker på sängen, torkade av/ur den möbel som skulle rensas och sen tog jag itu med en sak i taget. Om jag ska vara ärlig så är det nog ungefär så det går till även idag... ;-) I alla fall om det är något rensningsområde i närheten av sängen... Annars kan det lika gärna bli golvet, soffan eller ett bord som blir avlastningsplats... Jag tycker att det är en bra teknik, men det gäller ju att bli klar innan man går och lägger sig. :-)
Jag har redan bestämt mig för att börja med garderoben. Där är det mer eller mindre katastrof i dagsläget. Men jag väntar med att sätta igång tills i helgen. Så håll utkik så får du se hur det går!

Inga kommentarer: