lördag 9 oktober 2010

Att orka sticka...

I helgen är jag på en tredagarsutbildning i BodyPump. Det blir mycket styrketräning varje dag... Slipa på teknik, öva koreografi och instruera varandra. Bara idag har det blivit drygt 3 timmars effektiv tid med stenhård styrketräning med skivstång. Ja, och så en del eget övande däremellan också förstås...
Benen darrar och jag måste intala mig att flytta fram foten för varje steg jag tar (hur ska jag orka gå ända till duschen?).
Armarna och händerna darrar, det är till och med jobbigt att skriva på tangentbordet (och hur ska jag orka lyfta upp händerna för att kunna schamponera håret?).
I kväll skulle jag ha tid att sticka lite... men jag vet inte om jag orkar hålla upp stickningen!?

Först ska jag öva lite till inför i morgon, ta mig en dusch och sen gå bort till Subways 200 meter bort för att äta. Om det finns någon energi kvar efter det kanske jag orkar plocka fram stickningen en stund... Annars satsar jag på att fylla på energi från godispåsen. ;-)

Bara en utbildningsdag kvar... phu...

Inga kommentarer: