söndag 21 november 2010

Spinning-start!

Idag har jag börjat prova spinna med nybörjarsetet som jag beställde från spinspiration.se. Jag valde att börja med vit corriedale. Först tittade jag igenom några instruktionsvideor av The art of Megan, som jag tycker var väldigt bra och tydliga.
Sen körde jag igång och jag är redan fast! Det var ju hur mysigt som helst! Så nu har jag en idé till min önskelista i jul... :-)
Det blir relativt tjockt garn så här första gången, men jag var rätt att jag skulle ha av det annars... Tunnare får det kanske bli längre fram när jag har fått till tekniken bättre. Så här långt är jag supernöjd! Och inte behöver jag sitta sysslolös och uttråkad i kväll inte.

4 kommentarer:

Fiff sa...

Härligt med eget garn! O jag e själv väldigt förtjust i tjocka, fluffiga garn.

gella sa...

Häftigt!!

4U2 sa...

Verkar svårt.

gella sa...

Tänkte på dig när jag läste det här inlägget... http://roomservice.blogg.se/2010/november/sticka-nytt-till-hemmet.html :)