lördag 6 november 2010

Rensa i röran - del 3: Arbets-/plugghörnan

Jaha, då var det dags för veckans rensning...
Idag har jag smårensat, plockat och städat hela dagen känns det som. Det var först i kväll som jag lyckades ta mig fram till veckans rensningsprojekt - min hörna i sovrummet som är kombinerat arbets- och pluggställe. Ja, och en del surfande, bloggande och annat trevligt också för den delen.

Så här såg min hörna ut när jag skulle börja... Tanken är att det ska finnas plats för min dator där också, men på sistone har jag fått använda soffan eller köksbordet som datorplats... I rensningen ingår också de tre lådorna också, som rymmer en hel del. Suck...

Jag satte igång och sorterade, kastade, dammtorkade, flyttade runt och dammtorkade lite till. Till slut tycker jag att jag fick till det riktigt bra! Pappersinsamlingen fick påfyllning, soppåsen likaså.

Så här trevlig blev hörnan efter rensningen, inga problem att rymma datorn här inte! Nu känns det riktigt trevligt att sitta här! Så nu sitter jag här och myser en stund innan jag lämnar hörnan. Har ni förresten sett så fint som min stora, rosa orkidé blommar i fönstret?


När jag nu satt här och surfade runt bland bloggar hittade jag ytterligare en utlottning! :-)
Den här gången är det Skogsflickans skapande som firar bloggens 1-års jubileum och 5000 besökare genom att lotta ut dessa fina garnnystan.

Utlottningen gäller t.o.m. midnatt söndag 7 november, så passa på!

2 kommentarer:

gella sa...

Åååhh, vad härligt med rensning! Livet blir lite lättare att leva då ju... :)

Skogsflickan sa...

Roligt att du är med i min utlottning!