tisdag 20 april 2010

På gång...

Rubriken "På gång..." kan ju tolkas på två sätt. Nu är jag på gång med nya bloggen och så tänkte jag berätta vad jag har för projekt på gång för tillfället.
Jag pysslar parallellt med två grejer just nu och har som mål att inte påbörja något nytt förrän dessa två är helt färdiga. Miastick hade en bra regel - att för varje projekt som avslutas ska hon också göra klart ett gammalt UFO. Den regeln tror jag att jag ska införa själv också. Så får man varva nya, roliga projekt med gamla UFO:n (som också kan vara roliga, bara man kommer igång igen).

Ett gammalt UFO som jag har återupptagit startade jag ursprungligen för över 10 år sedan... Så jag tyckte att det nu var hög tid att slutföra det! Det är ett babytäcke i en härlig lappteknik, som dessvärre helt och hållet ska sys för hand. Men jag tycker att det blir så fint med den här lapptekniken, så det är värt det! Jag vet inte var jag har hittat mönstret, för det har jag tyvärr inte kvar, men troligen kommer det från något 70- eller 80-talsnummer av Allt om handarbete. Någon som känner igen mönstret?



Det andra projektet som pågår parallellt är ett par babytofflor som jag gör till en bekant som är höggravid. Det är tänkt som en liten "gå hem från jobbet"-present. Mönstret är från Drops Design, men jag modifierar det lite eftersom jag använder tjockare garn.


Jag hoppas att jag ska få gott om tid till att handarbeta i helgen. Det känns inte som att det är så väldigt långt kvar av något av projekten (tofflorna är ju så små, så där går det undan).

När jag tittar på bilderna i mina två inlägg så inser jag att det är mycket grönt... Men grönt är skönt, så det får väl gå an! Men det kommer nog andra färger också i framtiden ska ni se!

2 kommentarer:

Janette Millbom sa...

Hej Sara, har jag fått din mail så jag kan bjuda in dig till fotbollsstickningen?
du kan maila mig på fishbonette att gmail (dot) com
Roligt att du vill vara med!!

/janette

Hanna L sa...

Wow vilket avancerat täcke! Kul att se vad du pysslar med. Kram