söndag 9 december 2012

Pralintillverkning

I helgen har jag och min mamma varit på kurs i chokladpralinstillverkning. Det var kul att få testa på att göra egna praliner, i detta fallet med julsmaker. Det var ju en hel del pyssel med det och det tog mycket tid, så det är inget jag hux flux skulle ställa mig och göra hemma.

Temperera choklad

Verktyg

Påfyllning av formar
Kardemummafyllning

Saffranstryffel på gång

Mumma!

Hallontryffel

Praliner i långa rader

Helgens skörd
När kursen var slut delade vi upp alla färdiga praliner mellan oss så att alla skulle få med sig av alla smaker hem. I kväll har vi haft provsmakning jag och maken. :-)

3 kommentarer:

Futu sa...

åh va underbart!!!

Helena Högberg sa...

Åh, vad fina de blev! Helt perfekta till utseendet,det riktikt vattnas i munnen, mums!

PysselByEmma sa...

Mums! Ser gott och fint ut!