tisdag 8 maj 2012

A month of craft photos #8 – Challenging

En riktig utmaning är mitt så kallade "evighetsprojekt"... Jag startade igång med det för snart 10 år sedan och största delen av tiden har den legat undangömd som UFO. Ibland plockar jag fram den och virkar några rutor, men nu var det länge sen.
Tanken är att det ska bli ett sängöverkast för dubbelsäng, men det är ju rätt mycket kvar. Garnet är tunt, tunt och varje ruta på ca 12x12 cm tar ca 1,5 timmar att göra när jag har fått flyt på mönstret.


3 kommentarer:

marremorr sa...

Förstår att det tar lång tid... men det blir fantastiskt vackert!

Emmas dagar sa...

Ja, jag hoppas det verkligen blir något att visa upp nu när jag hojtat om det i bloggen flera gånger..
Vilkdet projekt du arbetar med! Fint blir det :-)
Ni har väldigt söta påslakan :-)

DyschDysch sa...

Vilket vackert mönster. Du gör det jätte bra, funderar själv på o börja på ett mormorsrute överkast till dubbelsäng..men de kändes som ett stort projekt :)
Vad glad jag blir av att se att påslakana fortfarande används och lever. Kramen