onsdag 12 oktober 2011

Tiden räcker inte till...

Det är mycket som händer nu.
Om knappt tre veckor flyttar vi till en större lägenhet, så just nu är det flyttkaos hemma hos oss. Vi försöker fixa lite grann varje dag – packa, rensa, fixa nya avtal, planera, osv. Vi som är van vid att flytta minst 70 mil i taget tycker däremot att det känns jättelyxigt att bara flytta några kilometer bort. Så tanken är att möbler och större saker ska flyttas en kväll med hjälp av släkt och vänner och sedan kan vi ta lite lådor och smågrejer allt eftersom. Men det känns jobbigt att vänta i hela tre veckor – jag vill ju börja ställa i ordning det nya stället på en gång!
Flytten är planerad till 8 dagar innan beräknad ankomst av Knodden... Inte så bra planering kanske, men det löser sig nog på något sätt. Vi hoppas bara att Knodden kan tänka sig att vänta tiden ut i magen så att vi hinner få lite ordning i nya lägenheten först. Så utöver flytten är det ju också en hel del att ordna inför Knoddens ankomst...

Jag fick jobba 6 veckor i augusti och september, men nu i oktober är jag "arbetssökande" igen. Jag har väl däremot inte så höga förhoppningar om att få någon anställning nu... Det skulle vara om jag får komma tillbaka någon dag till det senaste jobbet och jobba lite extra innan Knodden kommer. Men just nu så känns det rätt skönt att inte jobba. Jag känner att orken börjar tryta allt mer. Igår när vi höll på att stöka runt inför flytten kände jag efter en stund att det bara var att gå och krypa ner i sängen en stund för att orka med...
Jag, som hade sett framför mig hur otroligt mycket jag skulle hinna med om jag blev arbetssökande några veckor, har nu fått dra ner rejält på mina ambitioner. Jag får ta lite i taget och så får jag se hur mycket det blir. Mitt mål är att jag ska komma mig för att sova en stund varje eftermiddag för att orka med ordentligt.

Det är skönt att jag är gift med världens bäste man som ser till att jag har det bra och inte kämpar för mycket. Han fick säga till mig i slutet av förra veckan att jag inte måste fixa hela tiden. Det är bra om jag också sitter ner och tar det lugnt ibland – kanske stickar lite eller så... Jag ska försöka följa hans råd! :-)

2 kommentarer:

Hedvig sa...

Låter jobbigt, hoppas allt går bra!
Och lycka till i min tävling såklart! :)

Helena Högberg sa...

Sist så flyttade vi från trappuppgång B till trappuppgång A, och jag tyckte DET var jobbigt! :)