söndag 16 oktober 2011

Knappinköp och för lite garn

Knoddens tröja är nästintill klar. Det saknas nu bara att sy på 6 knappar, så igår var vi ute på stan och eftersom det var maken som valde färger till tröjan fick han också uppdraget att bestämma knappar. Vad det blev för några får ni se längre fram när de sitter på plats.


Den tillhörande byxan är på god väg – framstycket är klart och bakstycket är halvklart. Men sen insåg jag att det turkosa garnet inte riktigt skulle räcka hela vägen ut – så typiskt! Tyvärr saknades just den färgen i garnbutiken, så de har gjort en beställning som förhoppningsvis kommer inom en vecka. Så nu håller jag tummarna för att det blir samma färgbad eller något som är väldigt likt i alla fall!

2 kommentarer:

Fiff sa...

Visst är det typiskt när garnet tar slut sådär..! Hoppas det fixar sig. Tröjan ser väldigt söt ut i alla fall :-)
Jag ville också meddela att du la det vinnande budet på den rosa väskan, nämligen 170 kronor :-)
Jag hittar inte din mailadress här på sidan, men du kan kanske skicka ett mail till mig på majafiff@hotmail.com?
Så kan vi reda ut detaljerna!
Kram

DyschDysch sa...

Va fin den blir. Du är verkligen så duktig. Tänker att jag borde lära mig sticka men vet inte vad ja ska börja med som är lagom enkelt. Nått tips? kram