onsdag 23 juni 2010

Semester och färdigt bakstycke

Nu har jag fått semester!!! Inte så lång sådan, men åtminstone betald semester! :-) Så nu borde jag kunna få en del tid till stickning, men det kan nog variera lite hur mycket möjlighet jag får till bloggandet. Det beror lite på hur mycket vi flänger omkring på dagarna.

Bakstycket på min egenkomponerade tröja blev klart ikväll. Jag försökte hitta något mönster där jag kunde få lite tips om hur jag skulle göra avmaskningarna på bakstycket, men hittade inget bra. Så jag fick testa mig fram. Jag hoppas att det här funkar. Det märks väl när jag sätter ihop det med framstycket om inte annat. :-) Garnet är förresten lite mer naturvitt än det blev på bilden... (se tidigare bild)
Så nu har jag börjat på framstycket. Resåren är nästan klar, så nu måste jag fundera lite mer exakt på hur framstycket ska se ut och mäta och räkna innan jag stickar vidare. Det får bli morgondagens sysselsättning.

Inga kommentarer: