lördag 5 juni 2010

Bolero med blomma

Jullietts bolero med blomma är färdig. Boleron blir väldigt stretching på grund av resårstickningen, så den lär nog fungera till olika storlekar. Blomman är gjord som en brosch så den går lätt att flytta dit man vill ha den.

Jag använde ett garn som jag köpte på Tradera för några år sen. Det är lite Muskat-liknande, men kanske något tjockare. Det gick nog åt drygt 300 gram om jag inte minns fel (har ingen våg i närheten som jag kan väga med) och jag använde stickor 3,5.
Den var rätt enkel och snabb att sticka, men det blev lite långtråkigt ibland när det inte hände så mycket nytt.

2 kommentarer:

gella sa...

Åååhh, vad fint!!! :D

j´shörnan sa...

hej jag skulle vilja veta mer hur du gjorde den här bolero jag blev lite sugen på att göra en till mig också
kram maria