söndag 6 april 2014

FO: Slaktade tröjor blir mössor

Oj, så länge sedan det var sedan jag bloggade sist… Jag har en del som jag skulle vilja visa upp och vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja… Jag får ta en del i taget, så får vi se hur lång tid det tar innan jag kommer ikapp. :-)
Jag satt några kvällar för ett tag sedan och sydde två mössor. Jag har tidigare tagit tillvara på några tröjor som maken har rensat ut pga fel storlek/form och nu passade jag på att sy lite tunnare mössor av dem.

Först ut var en randig mössa i barnstorlek, som var tänkt till Tuva. Men eftersom den blev lite för liten fick den gå till grannflickan som är knappt ett år yngre.

Sen blev det en mössa till mig själv också, i två gröna nyanser. Den är precis lagom att ha nu när det börjar bli några plusgrader utomhus.
Jag utgick från den här beskrivningen, men sydde ihop båda tyglagren med sista sömmen för att mössorna skulle hålla formen bättre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fint!
/P