torsdag 1 augusti 2013

Loppisfyndat från 50-talet

I en liten by i närheten av mina föräldrars sommarstuga fanns det på 50-talet en lanthandel som lade ner. Tydligen så låste man bara dörren och gick därifrån, allt fick stå kvar som det stod. Men tidigare i sommar när vi var i stugan hade de loppis och sålde ut sakerna som hade stått i butiken. Jag passade på att handla lite handarbetsgrejer.

Två sorters band, tryckknappar, hakar i olika storlekar och vanliga knappar


Jag hittade några små knappar som jag inte har någon aning vad jag ska använda till, men de var så roliga att jag var tvungen att köpa några stycken. "For gentlemen" står det på dem.


Dessutom passade jag och mamma på att shoppa lite skojiga grejer till syrran också. Hon har kommit igång ordentligt med att sy och har visat sig vara en riktig naturbegåvning, så det ville vi uppmuntra! Dels fick hon likadana knappar som jag och dessutom blixtlås i alla möjliga glada färger...


... lite olika band och sytråd i fina färger. Så nu väntar vi med spänning på att få se vad hon ska använda grejerna till. :-)


1 kommentar:

Helena Högberg sa...

Åh, det är så roligt med gamla sytillbehör! Jag dyker alltid på påsar man hittar på loppis, sedan är det rena julafton att rota igenom varenda pinal man hittar, ibland vet man inte vad allt är för något :)