tisdag 2 juli 2013

FO - Uppifrån-och-ner-kofta med flätor

Min kofta är äntligen klar! Nästan precis tre år tog det för mig... Men då har den legat undanstoppad som UFO (UnFinished Object) under stor del av tiden.


Koftan är stickad efter Tant Koftas beskrivning på uppifrån-och-ner-kofta. Jag tycker att beskrivningen var lätt att följa och det gick bra att lägga till sina egna tankar (som i mitt fall flätorna och den långa resåren nertill). Även om jag har provat den under tiden jag har stickat, så är jag ändå så fascinerad över att den passar så pass bra! :-)


Garn: Jasmine 8/4 från Kinna textil. Bomullsgarn
Stickor: 2,5 samt 2 till resåren
Knappar: 7 stycken träknappar


Jag är riktigt nöjd med koftan och stolt över mig själv som tog mig i kragen och färdigställde den till slut. Dessutom hann jag färdigställa den inom tidsramen för utmaningen UFO blir FO under 2013! :-)

Som synes var det någon fler som ville vara med på bilderna... ;-)


5 kommentarer:

Helena Högberg sa...

Den blev verkligen jättefin!

Solveig Lövendahl sa...

Så fin! Och tack för att du kommenterar hos mig, det betyder mycket!

marremorr sa...

Grattis till en jättefin kofta! Den har en så härlig färg, och det blev verkligen vackert med flätorna på. Strålande jobbat med strålande resultat!!=0))

Fiff sa...

Superfin! Härligt att den är klar! Så otroligt fin färg också. Hoppas du kommer att använda den mycket nu!

Madeleine sa...

Jättefint! Perfekt passform och färg, tycker jag!