torsdag 16 maj 2013

Stackars Sjuka Snörvel-Snor-Sara!

Senast jag skrev suckade jag över att ha åkt på min andra förkylning i sträck... Vilken tur att jag inte visste hur den skulle arta sig! Jag fick en rejäl bihåleinflammation som var som värst under början av den här veckan. Ett tag låg jag nästan och kved i sängen för att huvudet värkte så! Nässprayer, tabletter, näsdukar och sköterskorna på vårdcentralen har varit flitigt använda...


Men nu har det tack och lov lugnat sig - och jag har inte behövt penicillin! Idag har jag varit fri från huvudvärk majoritet av tiden! Det är framför allt vid lägesändringar som jag har känt av huvudvärken. Däremot är jag fortfarande rätt snuvig/täppt och trött. Min önskan är att i alla fall få hinna bli helt frisk tills Blodomloppet 28/5. Tidigare hade jag tänkt försöka springa lite, men nu är jag glad om jag orkar promenera runt. Här om dagen blev jag andfådd av att gå från bilen och in i lägenheten...

Något positivt däremot - min handled börjar kännas riktigt, riktigt bra! Det är bara när jag riktigt provocerar senan som det gör ont! Så jag tror inte att det blir någon operation!! Eventuellt en påfyllning med en kortisonspruta, men vi får väl se...

5 kommentarer:

Cecilia sa...

Det är hemskt så SJUK man blir av något så vanligt som "förkylning" eller bihåleinflammation! Det braiga är ju att det går över, även om det inte känns så när man är som djukast. Fortsatt krya på dig, både du och handleden! :-)

Anonym sa...

Hua vilken omgång du åkte på! Skönt att det börjar lätta. Håller tummarna för att du ska orka runt Blodomloppet.

marremorr sa...

Fy, så jobbigt med bihåleinflammation!=0(( Stackare! Du har gjort det bra som klarat dig utan penicillin. Hoppas du fortsätter att krya på dig! Så skönt och positivt att handleden mår bättre!=0)

Yarn-Madness sa...

Aj aj, din stackare! Krya på dig!

Yarn-Madness sa...

Aj aj, din stackare! Krya på dig!