fredag 27 augusti 2010

Helgmys

Vad härligt det är att vakna och tro att det är lördag morgon och sedan inse att det bara är fredag och att man är ledig! :-)
Idag har jag ägnat mig åt en del pysslande med mitt kommande vattengympapass. Jag har lett vattengympa på det stora lokala träningsstället sedan ett år - det är jättekul! Men att sätta ihop det nya passet är tidskrävande och inte alltid så kul mot slutet... Nu är all musik insamlad, så nu ska jag "bara" sätta dit vettiga övningar och sedan testa det i vattnet. Min plan var att testa passet i vatten i helgen, men det är så mycket annat roligt som händer, så det får vänta till nästa vecka.

I helgen är det invigning av Botniabanan och det händer mycket spännande bara några hundra meter hemifrån. Idag har vi kunnat höra hur de har testat ljud och alldeles nyss var vi och tjuvlyssnade lite när Tove Styrke övade. Så jag och maken kommer nog hänga där en hel del...

Men jag ska se till att hinna sticka också! Idag har jag tagit itu med min kofta igen och det kändes jättekul! Jag ska nog sitta ett tag till med den i kväll...
Sen avslutas förstås helgen med mysig syjunta. Kan man avsluta veckan på något bättre sätt?

1 kommentar:

gella sa...

Kul med bottniabanan! Synd bara att den inte går hela vägen mellan Ske-å - H-sand... :( Hade varit sååå skönt att korta 5-timmars resan (enkel väg) i buss en gång i månaden...