måndag 1 september 2014

FO: En tygkompis a'la Fiff

Ja, man kan ju inte anklaga mig för att ägna hela sommarsemestern åt att blogga och handarbeta... ;-)
Jag har spenderat största delen av ledigheten ute i trädgården. Vi har fixat rätt mycket i sommar, men det får jag visa någon annan gång.

I augusti hade vi en liten släktträff och då visste jag att jag äntligen skulle få träffa mitt kusinbarn T på fyra månader. Jag ville ha med en leksak som hon kunde ha glädje av redan nu, så jag sydde en tygkompis a'la Fiffel och tråd. Det var kärlek vid första ögonkast! :-D
Vilket spännande hår!

Nam, nam, nam

Tuva ställer gärna upp hjälper lill-sysslingen
Det var roligt att klura på material till tygkompisen. Jag ville att det skulle finnas lite tanke bakom det hela. Bland annat finns det med en bit av vår mormors lakan (hon gick bort för två år sedan) och ett gul-blått band som vi använde vid invigningen av förra årets släktträff. Tack Maja för inspirationen, jag hade aldrig kunnat komma på den här fantastiska idén själv!

Inga kommentarer: