söndag 2 februari 2014

Operation garnrester!

Ja, precis som Yarn-Madness gissade håller jag på med en mormorsrutefilt igen. Fast inte en traditionell sådan. Jag blev lite inspirerad när jag såg andra som virkat så kallade "monstersrutor". Det måste jag göra, tänkte jag direkt!

Så jag tar en liten garnstump, virkar tills den tar slut, byter (oavsett var i varvet jag är) och så kör jag på så.
Jag har ju inte hunnit så långt än, men det finns många fler restgarner att ta av! ;-) Några av de minsta stumparna finns (hoptrasslade) i den här korgen, så jag börjar med att tömma den.
Sen blev jag väldigt sugen på att göra en halskrage av restgarner i liknande stil som Fiffel och Tråds, fast stickad. Jag får kolla igenom vilka färger och garner som skulle passa bra till det...

1 kommentar:

Fiff sa...

Kul om du gör en halskrage också! De blir väldigt fina som stickade :-)