torsdag 2 januari 2014

Julklappsböcker

Jag fick två spännande julklappsböcker i år som jag skulle vilja berätta om.

Syrran och jag hade utmanat varandra att bara köpa begagnade julklappar. Den här boken hade hon hittat då. "I vävstolen" från 1950! :-) Jag har fått ta över en vävstol av mamma, men den står isärplockad i min fasters hölada i väntan på att jag ska ha någonstans att placera den.



Men jag blev lite sugen nu när jag fick boken. Det skulle ju vara så kul att få lära sig att väva!

Av maken fick jag en suverän bok inför vårens trädgårdsfixande. Den verkar väldigt heltäckande, om kompostering, odling, beskärning, problem i trädgården och mycket mer. Allt med ett ekologiskt grundtänk. Den ska det bli väldigt kul att få grotta ner sig ordentligt när våren börjar närma sig! :-)


Sen kan jag ju tipsa er om att titta här om ni vill se de fina leggings syrran sytt till Tuva.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är på satsningen!! :D Kram /g

Slow-Eva sa...

Jag har just fått den boken av svärmor. Vi har just köpt sommarstuga så den kommer väl till pass. Den är så inspirerande och fin.